zondag 18 juli 2021

Love

 Vandaag een creatie gemaakt met heel veel kleur! Heerlijk ik hou ervan! Deze keer aan de slag gegaan met een nieuwe Floral mal. Hiervoor floral 11 gebruikt (1872). Deze heb ik in verschillende formaten, verschillende keren gestanst. Per bloem gebruik ik 4 onderdelen in verschillende formaten. Meestal 2 van hetzelfde formaat. 

Om de bloemen op kleur te brengen heb ik dip techniek gebruikt. Hierbij doe je wat inkt op je glasplaat/craftsheet. Hier spray je wat water bij en dan dippen maar met je bloemen. Voor elke bloem heb ik een andere kleur gebruikt. In het midden van elke bloem, heb ik met een vingerdauber wat twisted citron gedaan. Als je dit doet als de bloem nog wat vochtig is van de diptechniek, loopt het groen mooi over in de kleur van de bloem. 


Om de bloemen mooi kreukelig te krijgen, heb ik ze allemaal in elkaar gevouwen. Je rolt dan de blaadjes eigenlijk om elkaar heen. Even stevig aandrukken en laten rusten. Als ze dan zo goed als droog zijn, kan je ze weer uitvouwen. Dit geeft echt een super tof effect. Vervolgens kan je dan je bloem in elkaar maken. Zelf heb ik in het midden meeldraden gebruikt en vervolgens tussen elke laag wat lijm met het lijmpistool. Zo blijft je bloem gelijk mooi in elkaar zitten. Aan de achterkant knip je dan de meeldraden af, dotje lijm erop en je bloem is klaar. Dit kan je zo vaak doen als je wilt en hoeveel bloemen je wilt gebruiken. 

De bloemblaadjes heb ik ook met de diptechniek op kleur gebracht. Hiervoor heb ik peeled paint en rustic wilderness gebruikt. De randen heb ik nog weer wat aangezet met peeled paint, nadat de blaadjes droog waren. De blaadjes kan je in het geheel gebruiken maar ook super leuk afknippen, zodat je 3 losse blaadjes hebt.


Voor de achtergrond heb ik een background mal gebruikt, in dit geval de 1801 floral burst background. Deze heb ik gewoon uit wit soft finish cardstock gestantst en ook wit gelaten. Als rand heb ik een oude gelli print gebruikt. Deze lag al een poosje te wachten om gebruikt te worden. Hij past perfect bij de kleuren van de bloemen en het schudmateriaal dat ik heb gebruikt. Van de gelliprint heb ik een passe partout gemaakt, zodat de background erachter past. Dit is namelijk een schudgedeelte op de kaart.



Als schudmateriaal heb ik wat felgekleurde bloemetjes en witte en transparante pailletten gebruikt. Ook dit combineert weer met de kleuren van de bloemen. Voor een vrolijk effect kan je lekker veel van de bloemetjes in je schudgedeelte doen.


Nu de basis helemaal klaar is, kan het opbouwen beginnen. Als basis van mijn bloementoef zit er een kreukellint onder de bloemen. Deze is op kleur gebracht met mustard seed. Op dezelfde manier als de bloemen met de dip techniek. Zo heb je altijd een lint in de kleur die bij je creatie past. Hierboven op kan je dan je bloemen bevestigen. In dit geval heb ik dat gedaan met een lijmpistool. Dit werkt met de bloemen het fijnst. Tussen de bloemen de leuke blaadjes allemaal gebruikt.

Als afsluiting nog een tag met een tekst Love gebruikt. De tekst is uit een restje van de gelli print gestantst. De tag steekt een klein stukje uit. Dit breekt het geheel van de kaart een beetje. 




Hopelijk worden jullie net zo blij van al die kleurtjes als mij en heb ik jullie weer kunnen inspireren om lekker aan de slag te gaan!


                         Alice Brinks 


Gebruikte materialen:

* Distress Ink (picked raspberry, wilted violet, mermaid lagoon, mustard seed, candied apple, twisted       citron, carved pumpkin, peeled paint, rustic wilderness)
* 1872 floral 11
* 1694 fitted fishtail
* 1801 floral burst background
* 1299 baby love
* schudmateriaal bloemen en pailetten
* gelliprint
* kreukellint
* meeldraden
* silk finish cardstock
* double sided adhesive
* foamtape
* leeg kaartenzakje (voor het venster van het schudgedeelte) 
* nuvo lijm
* lijmpistool

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

hebt u vragen dan mag u altijd even een berichtje sturen