dinsdag 31 augustus 2021

Pink Christmas

 Ook deze keer wil ik jullie weer een creatie laten zien met de nieuwe Christmas Kit van Elizabeth Craft Design. Ik had het geluk dat ik er al voorbeelden mee mocht maken. Deze keer heb ik een reeks gemaakt in roze tinten. 

Bij deze kaart ben ik begonnen om de background slimline uit te stanzen in licht roze cardstock. 


Hierachter wil ik een schudgedeelte maken. Hiervoor heb ik een transparant kaartenzakje gebruikt. Deze heb ik precies op de maat van de background gemaakt. Je kan deze dan aan de open zijden heel makkelijk dicht maken met dubbel sided adhesive. Zo kan je altijd een schudgedeelte op formaat maken. Deze keer heb ik het gevuld met schudmateriaal van Picket Fence. Ook uiteraad in de roze tinten. 



Achter het schudgedeelte heb ik soft finish cardstock gebruikt als achtergrond. Deze heb ik een halve cm groter gemaakt dan het schudgedeelte. Zo komt hij net een klein stukje buiten je schudgedeelte.


Vervolgens heb ik de kerstballen uit donker roze cardstock gestanst. Voor deze kaar heb ik alle 3 de vormen gebruikt. In het midden van elke kerstbal heb ik een ijskristal gemaakt. Ook op elke kerstbal een ander ijskristal. Deze heb ik uit soft finish cardstock gestanst. De hangertjes van de kerstballen zijn uit silver metallic cardstock gestanst. Hierdoor nog een leuk wit hempcord.


 
Onderaan de kaart nog een leuke banner met tekst om het geheel af te maken. Hiervoor heb ik de banner mal van Elizabeth Craft Design gebruikt. Deze kan je in verschillende formaten op elkaar gebruiken. De tekst komt ook het de nieuwe kit. 




Aan de zijkant van de banner nog weer wat leuke hempcords om het geheel helemaal compleet te maken.
In het midden van de ijskristalen nog een leuk pareltje en de kaart is nu helemaal klaar.



                              Alice Brinks

Gebruikte materiallen:
- K007 Christmas kit
- Schudmateriaal Picket Fence
- licht roze cardstock
- donker roze cardstock
- soft finish cardstock
- dubbel zijdige tape
- hemp cord
- pareltjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

hebt u vragen dan mag u altijd even een berichtje sturen