donderdag 13 mei 2021

Flamingo Love

 Hoi hoi allemaal!! 

Vandaag wil ik jullie toch iets super tofs laten zien!! Glitter met watercolor. Wat een te gekke combinatie is dat. Els van de Burgt liet dit zien in een van haar live uitzendingen. Dit moest ik toch ook echt wel gaan proberen. 

Als eerste ben ik begonnen met de achtergrond. Deze had ik al gemaakt, maar lag nog te wachten op de juiste bestemming. Bij de creatie die ik heb gemaakt past hij perfect. Het is een achtergrond gemaakt met een mask stencil uit de Mystical Winter Pattern Pack (S040 van Elizabeth Craft Design). Deze gecombineerd met Texture Paste Opaque Matte van Ranger. Dit is een hele mooi structuur pasta. Hij is erg mooi soft en glad. Bij deze achtergrond heb ik hem gewoon wit gelaten, omdat ik dit erg mooi uit vond komen. De mask heb ik 2 keer gebruikt. Een keer aan de linker kant en toen gespiegeld aan de rechterkant. 


Vervolgens heb ik de flamingo's en de bloemen gestanst met transparant double sided tape van ECD. Dit keer niet met het tape aan de achterkant, maar aan de voorkant. Dit omdat je hierop de glitter gaat doen. Als alles gestanst is verwijder je het papier laagje. Op de plaklaag strooi je de silk microfine glitter (nr639 warm diamond). De overtollige glitter klop je eraf. Vervolgens ga je over de glitter met je vinger en wrijf je de glitter goed in. Zo gaat hij nog meer glimmen.

En dan ga je aan de slag met de watercolor voor het super gave effect! Met de flamingo kon ik lekker een felle kleur gebruiken. Ook voor de bloemen heb ik voor een felle kleur gekozen. 


Hoe gaaf is dit effect! Wat een glitterpracht. Ik hou hier zo van! Helemaal in combinatie met die felle kleuren. Dat is echt waar ik van houdt! Als je de kleuren tussendoor te fel vindt kan je het iets bij dippen met een keukenrol papier. 


Voor de bloemen heb ik verschillende stansmallen gebruikt. De grote paarse bloemen is 1539 tropical florals. De roze aan de zijkant is de Floral 9 en de kleinere bloemetjes zijn van de cherry blossom branch 1732. Je kan echt alle mallen met elkaar combineren om een tof geheel te krijgen. De grote bladeren op de achtergrond is ook van de tropical florals. 

Om het geheel af te maken heb ik in het midden van de bloemen nog een parel gemaakt met de craft drops in de kleur metallic gold. Dit is echt ook een favoriet product van mij!






Groetjes Alice Brinks

Gebruikte materialen:
* S040 Mystical Winter Pattern Pack
* Ranger Texture Opaque Matte
* 1538 Flamingo
* 1539 Tropical Florals
* Silk Microfine Glitter 639 Warm Diamond
* Watercolor WC01
*1732 Cherry Blossom Brand
*Floral 9
* Craft Drops CDM01 Metallic Gold
* Soft Finish Cardstock PSF140
*1299 Baby Love




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

hebt u vragen dan mag u altijd even een berichtje sturen